Bereik je wereldwijde doelgroep online!
Als organisator van een internationale evenementen ben je steeds op zoek
naar manier om bezoekers te trekken vanuit de hele wereld. In deze tijd
van crisis en bezuinigingen is dat niet makkelijk. Gelukkig komen er steeds
meer online tools hiervoor zoals het live en on demand streamen van je
evenement. Met live streaming kun je je evenement voor het eerst direct
naar een wereldwijde doelgroep verkopen en je bezoekers aantallen een
flinke boost geven.
Je gebruikt al tweets, foto's, facebook of blog posts van je event bezoekers
om jouw live event te promoten, door toevoeging van live video streaming
creeer je een extra kanaal voor je event waarbij de fysieke beperkingen
voor bezoekers worden opgegeheven. Met live streaming kun je ook potentiele
bezoekers bereiken die om wat voor reden dan ook (te druk, te duur, te
ver, persoonlijke omstandigheden) niet aan wezig kunnen zijn op je echte
event, en daarmee additionale omzet realiseren en de ROI van je event
verhogen.
Het live video streamen vanaf een evenement locatie direct naar je event
website was daarbij nog nooit zo makkelijk. Bekijk onze streaming pakketten
voor meer informatie.
Live streaming is ideaal voor internationale evenementen zoals:
- beurzen en product introducties
- internationale zakelijke evenementen
- wereldwijde promotie evenementen
- crowd sourcing events
- fundraising of liefdadigheids events
- internationaal gesponsorde sport, culturele events, theater / muziek
voorstellingen
- speciale gebeurtenissen en feesten
Met een Ystreams.tv streaming pakket vergroot je het bereik van je evenement
door deelnemers die vanwege de afstand, geld of tijdgebrek niet fysiek
aanwezig kunnen zijn. Een streaming pakket is daarbij ook een erg een
kost effectieve manier om dit te doen.
Meer internationale exposure voor jouw bedrijf of sponsors
Zeker voor zakelijke evenementen en voor de sponsors van culturele of
sport evenementen geldt dat de internationale exposure van je bedrijf
of sponsor de cruciale factor is. De combinatie van live streams en social
media geeft uitstekende mogelijkheden om door jouw evenement de exposure
voor je bedrijf of je sponsor exponentieel te laten groeien.
Traditionele media die verslag doen van het evenement hebben vaak hun
eigen agenda en adverteerders, bij een eigen live stream heb je de internationale
exposure van merken of logo's echter geheel in eigen hand, en steeds meer
bedrijven benutten deze mogelijkheid.
Een goed voorbeeld hier is mode branche waar momenteel elke catwalk zijn
eigen live stream heeft om het merk internationaal in de schijnwerper
te zetten. Wij hebben een aantal producties gedaan in deze sector. Klik
hier voor meer achtergrond .
Live streaming van het evenement verhoogt de internationale exposure van
jouw evenement en daarmee die van jouw bedrijf en sponsor op een dramatische
manier en verhoogt daarmee de ROI van alle tijd en geld van jou en je
sponsor die in de voorbereiding van het evenement zijn gestopt op een
dramatische manier!
Maak je evenement onvergetelijk
De aanwezigheid van een video crew op je event en het feit dat deze een
live uitzending verzorgt brengt een enorme stoot energie op je event.
Maak een online media spektakel van je evenement en betrek gasten en bezoekers
bij de live uitzending, zowel onsite als online.
Organiseer een wedstrijd show en vraag de kijkers om te online te stemmen
op het beste of meest onderhoudende optreden. Houdt een prijsvraag en
vraag kijkers om te reageren via de live twitter streaam. Maak foto's
van de bezoekers op je evenement en laat ze die via hun social media netwerken
verspreiden. Er zijn tal van manieren om bezoekers bij jdit spectakel
te betrekken en hiermee een onvergetelijke ervaring te creeren.
Last but not least door het live streamen wordt je evenement en passant
vastgelegd op video. Hierdoor kun je het later steeds weer opnieuw gebruiken
in je marketing campagnes. Zeker bij regelmatig terugkerende evenementen
genereer je hierme extra bezoekers voor de volgende keer.